I wish I had an Heineken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eloi Westerbaan - WaarBenJij.nu I wish I had an Heineken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eloi Westerbaan - WaarBenJij.nu

I wish I had an Heineken

Door: Eloi

Blijf op de hoogte en volg Eloi

11 December 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

vandaag de dag zit ik precies 4 maanden in de United states ik kan me het bijna niet voorstellen dat ik al zo lang ben weg geweest. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik weg ben voor een lange tijd. Het is toch maar weer ongeveer iets van 120 dagen dat ik al hier ben maar ik heb nog een lange tijd te gaan. het eerste sneeuw is hier gevallen en het is nu al weer weg en 15 graden buiten erg maf weer. we hebben een tornado achter de rug waardoor er een paar huizen hier in de omgeving zijn verwoest maar verder niets ernstigs. het basketbal zeisoen is hier ook begonnen en dat is erg tof om naar toe te gaan vooral omdat onze school bijna altijd de meeste fans heeft is het een prachtige gebeurtenis. Deze week is het een week van kerstinkopen hier totale gekte in de mall echt niet te geloven. Het ski siezoen gaat hier nu wel een beetje beginnen en ik ben member van de Ski club in Hempfield samen met Hendrik, we gaan dan niet skien maar natuurlijk snowboarden. Ik ben vorige week ook naar het Greensburg museum geweest met de AFS club van Hempfield echt geen drol aan. Norwin Highschool is heel erg actief met AFS activiteiten zoals gaan schaatsen of naar Kennywood pretpark of naar de Penguins icehockey game. Jammergenoeg hebben we in Hempfield een nogal niet gemotiveerde AFS club leader waardoor alle leuke plannen bijna elke keer in het water vallen. Ik zie nu wel een heleboel Exchange students van Westmoreland rerio flink heimwee krijgen maar dan ook echt veel. Hendrik en ik hebben een heel groot voordeel dat we elkaar hebben om op te steunen en zo sleuren we elkaar er wel doorheen. Maar soms zou ik dan toch wel erg graag in nederland zitten en een heerlijk koud biertje drinken en gezellig toekijken hoe Arte zijn Port in zijn salade kiept haha. Maarja daar moet ik nog een poosje voor wachten. Donderdag is het zover dat ik mijn Eerste Amerikaanse Hihgschool Kersbal heb maar niet mijn laatste want de zondag daarop heb ik er ook eentje in Greensburg Salem Highschool waarvoor ik ben uitgenodigd. Ik moet aleen nog ergens een stropdas en nette schoenen zien te vinden. Oja en naar de kapper. Ik heb eerlijk gezegd heel erg het gevoel dat ik enorm ben gegroeid sinds ik hier ben want nogal nieuwe kleren zijn te kort of te klein en Darlene vind dat de koelkast wel erg snel leeg is tegenwoordig. Hendrik en ik zijn nu ook lid van een soort van christelijke gemeenschap waar je gelukkig helemaal niks van merkt maar waardoor je gebruik mag maken van het zwembad, fitnes ruimte, sporthallen en squash banen. het was een goed idee omdat het ongeveer 4 keer zo goedkoop is als naar de country club te gaan om dezelfde activiteiten te doen.

Groeten uit Amerika

Eloi

  • 12 December 2006 - 09:51

    Arte:

    I wish I had an Heineken??????????????

    Hoe vaak moet ik het nog zeggen? Als je bier wil proeven / drinken, kies je voor een echt merk.
    Als je weer terug bent (nog een paar maanden volhouden graag), moet je maar bij mij in de leer gaan. Leer je wat echt bier is.
    Groet Arte

    ? discussie ?

  • 12 December 2006 - 12:50

    Annemiek:

    Hoi Eloi, Ik vind het wel erg leuk om zo regelmatig wat van je te lezen.
    Heb je ook thanksgiving gevierd?
    Dus...Happy Holidays zonder booze! Maar wel met dances en dates...het kan dus nog slechter! Hoe is de muziek bij jullie? Herken je veel of is er veel American rock en country? Oja, en we willen wel officiele foto's zien van jou en je date in vol ornaat!

    En dan die christelijke gemeenschap...? strange! maar te gek dat je op die manier goedkoop uit bent.
    Heb je nu meer tijd naast school om te gaan sporten?

    Volgens mij vliegen de maanden in het nieuwe jaar zo om en sta je weer in Koekange voor je het weet .
    En mountain dew is inderdaad erg lekker (lust ik zelfs), bij ons in Texas werd ook veel dr. Pepper gedronken (heel smerig) bij jullie ook?

    Happy Holidays from Garnwerd.








    hadden athletiek en cross country

  • 12 December 2006 - 12:51

    Annemiek:

    Sorry Arte, ik weet echt niks van bier...

  • 12 December 2006 - 15:09

    Eloi :

    het valt me wel op dat je alleen maar een reactie hebt op BIER arte????

  • 14 December 2006 - 10:48

    Xander:

    He Eloi,

    Zo te lezen vermaak je jezelf nog uitstekend daar in de states. Maar ben je in de breedte gegroeid of heb je ondanks dat je geen bier drinkt een buikje ontwikkelt?

    Ik hoorde dat je cadeautjes gezonden had naar nederland. Ik ben benieuwd.

    Nou ja ik zit al weer een tijdje in mijn nieuwe kamer. Ik vermaak mij er prima, maar ik moet nog wel even een internetaansluiting scoren. Dan hoef ik tenminste ook niet meer onder werktijden te gaan internetten :-).

    Tsja Arte echt bier zeg je...

    Ik kan best een heineken verorberen, maar ik heb ook geen moeite met andere merken.

    Toch moet ik helaas erkennen dat mijn voorkeur ligt bij duits bier en dan met name Bitburg of Warsteiner. Het is puurder van smaak, helderder en er zitten minder gemische stoffen in. En zeker de volgende dag is dat verschil te merken.

    En tsja Heineken is qua chemische stoffen in het bier helaas wel koploper in nederland.

    Maar het blijft goed te drinken. Met mate(n) natuurlijk dan welteverstaan.

  • 14 December 2006 - 18:16

    Duvel:

    zo'n belgisch biertje is ook wel goed te doen.

    Heb je iets gemerkt van die tornado? Stond je er middenin? Heb je koeien zien vliegen?

    Gegroet, Rene

  • 15 December 2006 - 11:30

    Jackie:

    Nou je hebt wel wat losgemaakt met je opmerking over dat je zin in een biertje hebt.
    Het houdt de gemoederen wel bezig, dus ik denk dat er een bierfeest georganiseerd moet worden bij jouw terugkomst.

    Trouwens zijn de Amerikanen zo braaf dat ze zich aan alle regeltjes houden?

    Groetjes

    P.S. Zitten de skigebieden zo dicht in de buurt?

  • 15 December 2006 - 15:17

    Eloi :

    De skigebieden zijn verspreid. Hier in de buurt ongeveer een half uur vandaan is een ski resort genaamd ''Seven Springs'' dat is wel echt heel cool maar geen hele grote bergen. het is waarschijnlijk dat er een ski-trip word georganiseerd naar colorado. en das wel erg tof natuurlijk maar wel een bustocht van minimaal 20 uur.

  • 15 December 2006 - 19:23

    Eloi:

    betreft de storm die hier is geweest heb ik jammmer genoeg geen vliegende koeien gezien. Ik heb zoiezo nog helemaal geen koeien gezien. de stroom ging wel uit in heel greensburg en omgeving alleen de higschools waren nog oke omdat ze hun eigen energie voorzieningen hebben. hier vlakbij moesten hele dorpen in de highschool worden ondergebracht omdat het te koud was in de huizen zonder elektriciteit. In greensburg hadden we de stroom weer terug na 3 uurtjes. Er waren wel een paar huizen verwoest door omgevallen bomen en vliegende voorwerpen. In downtown greensburg was een vrouw nockout geslagen door een brievebus die dwars door haar etelage ruit was gevlogen. verder geen dooie. Alleen een auto met 2 highschool studenten die met hun corvette te hard waren gereden en zichzelf te pletter hebben gereden.

  • 18 December 2006 - 12:59

    Xander:

    He Eloi,

    Bedankt voor het shirt.
    Hoe waren je kerstballen, mooie woordspeling, heb je mooie foto's gemaakt? Ik wil mijn neefje wel in vol ornaat zien natuurlijk.

  • 21 December 2006 - 22:20

    Vuurwerk:

    Ach, met het vuurwerk hier in Europa is het ook niet meer wat het geweest is. Ik heb onlangs moeten vaststellen dat er een definitief einde is aan de goede tijden; hij bestaat niet meer; de lawinevuurpijl wordt niet meer gemaakt. Onder dwang van de Europesche politieke correctheid zijn zowel de Belgen als de Duitsers er mee gestopt. Dus je mist niet zoveel. Hooguit een paar 100.000 rollen.....

    Gegroet, Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

pffff

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2007

NY

14 Juni 2007

Cedar Point, Niagara Falls and Washington DC

03 Juni 2007

de laatste weken

31 Mei 2007

chef Eloi

16 Mei 2007

8 maanden van huis
Eloi

pffff

Actief sinds 27 Juli 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 27708

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2006 - 27 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: